Úvod Stožáry a věže Příhradové stožáry

Aktuálně

Příhradové stožáry typu MTO

Charakteristika konstrukce

  • Ocelový příhradový stožár slouží pro umístění anténních systémů.
  • Stožáry mají únosnost 10 m2 anténní plochy.
  • Změnou tloušťky stěny trubkových nárožníků lze dosáhnou při zachování geometrického tvaru konstrukce únosnosti až 25 m2.

 

Dispozice a normové požadavky

  • Stožáry jsou standardně navrhovány pro výšky 20 – 50 m s odstupňováním po 5 m.
  • Dle přání zákazníka je možné dodat i libovolné výšky.
  • Podle ČSN EN 1090-2 je konstrukce zatříděna do skupiny provedení EXC3.
  • Konstrukce stožárů jsou ve výrobě předmontovány a v předmontovaném stavu probíhá jejich kontrola oprávněným projektantem.
  • Svary na konstrukcích a výrobní tolerance jsou provedeny v souladu s ČSN EN 1090-2.
  • Svařovací materiál je v souladu s požadavky ČSN EN 13479.

 

Nosná konstrukce

  • Stožár má čtvercový příčný řez o délce stran 1,2 m ve vrcholu stožáru.
  • Do výšky 10 m pod vrcholem je stožár kónického tvaru (konicita 50 mm/1 m), horní část o délce 10 m je prizmatická.
  • Délka jednotlivých dílců je s ohledem na maximální možný rozměr vany pro žárové zinkování stanovena na 6,5 m.
  • Ve vrcholu stožáru je možno instalovat dvojici ocelových okruží o průměru 2,6 m, na nichž jsou následně uchyceny výložníky pro antény.
  • Výložníky pro antény je dále možno instalovat na trubkové nárožníky stožáru, popřípadě je možné antény uchytit přímo na nárožník prizmatické části stožáru.
  • V horní prizmatické části jsou standardně umístěny dvě obslužné plošiny.
  • V horní prizmatické části stožáru je možné umístit celkem čtyři plošiny.
  • Nejvyšší plošina se nachází 1,3 m pod vrcholem stožáru, další plošiny jsou vždy o dalších 2,5 m níže.
  • Plošiny jsou kryté pororoštem s okopovým plechem a mohou být opatřeny zábradlím.
  • Další plošiny v kónické části stožáru je možné doplnit dle přání zákazníka vždy v místě vodorovného ztužidla stožáru.
  • Plošiny jsou navrženy na užitné zatížení 1,5 kN/m2.
  • Přístup na plošiny je přes zvedací poklop opatřený madlem a aretací ocelovým háčkem.

 

Žebřík a kabelový rošt

  • Přístupový žebřík je propojen s kabelovým roštem.
  • Žebřík je veden uvnitř stožáru. Jednotlivé části jsou přišroubované k jeho nosné konstrukci.
  • Žebřík je možné vybavit pro bezpečnost výstupů lištou SÖLL nebo ochranným košem. Šířka žebříku je 450 mm.
  • Žebřík je ve spodní části zabezpečen proti neoprávněnému výstupu plechovou uzamykatelnou zábranou.
  • Kabelový rošt za žebříkem je tvořen pásovou ocelí 50x4 mm.
  • Typická užitná šířka kabelového roštu 1300 mm.

 

Přípoje

  • U plechů přírub musí být provedena defektoskopická kontrola proti zdvojení plechu.
  • Tupé svary spojující příruby s nárožníky musí být kontrolovány magnetickou zkouškou dle ČSN EN ISO 17 638, stupeň přípustnosti 2 dle ČSN EN ISO 23 278.
  • Všechny šrouby budou třídy 8.8, žárově pozinkované.

 

Ochrana proti korozi

  • Konstrukce splňuje ČSN ISO 14 713 Ochrana ocelových konstrukcí proti korozi.
  • Celá konstrukce včetně šroubů, matic a podložek je žárově pozinkována.
  • Tloušťka zinkového povlaku je minimálně 85 µm.
  • Zinkový povlak je proveden v souladu s normou ČSN EN ISO 1461 Žárové povlaky zinku nanášené ponorem na železných a ocelových výrobcích-
  • Specifikace a zkušební metody. Konstrukci lze v případě požadavku kompletně natřít polyuretanovým nátěrovým systémem.
  • Dle požadavku ÚCL nebo VUSS je možno stožár opatřit denním překážkovým značením a na vrcholu umístit výstražné osvětlení.

 

Základ příhradového stožáru

  • Konstrukce příhradového stožáru je kotvena do betonového základu, v němž jsou předem zabetonované kotevní šrouby.
  • Kotevní šrouby jsou před betonáží osazeny pomocí ocelové kotevní šablony.
  • Základ je proveden z betonu třídy C20/25 – XC2 a vyarmován výztuží z oceli třídy R 10505.

 

Montáž

  • Montáž stožárů je uvažována pomocí autojeřábu.
  • Pro montáž je nutno zajistit zpevněnou příjezdovou komunikaci a zpevněnou plochu na staveništi.
  • Výrobu dodávku a montáž stožárů na celém území České republiky zajišťuje firma Leonhard Moll Railway & Tower Systems s.r.o. a kooperující společnosti.


Na přání kdykoli sestavíme technický a cenový návrh Vámi požadovaného typu věže, případně sdělíme další detaily.

 

© 2004 - 2023 Leonhard Moll Railway & Tower Systems s.r.o. | xHTML a CSS : minsan